Saturday, March 14, 2009

Nak TeNgOk oTaK ??

salam semua...

aku bosan tau tak. aku tak tahu nak buat ape. tp aku baru jer keluar makan dengan kawan-kawan aku kat pizza..best tau. sedap lagi tue. sampai menjilat jari.hehehe...jgn jeles...

oklah.entri kali nie, aku ade simple story sikit. story nie nak buat kter insaf and bagi pengajaran kat kter yang sentiasa lalai nie. entri nie aku ambik dari blog kawan aku. macam menarik jer. tue yang aku ambik tue. hehehe....perkara nie memang betul-betul berlaku tau. tak tipu pun...perkara nie berlaku kat miri sarawak time chinese new year baru-baru nie dulu. percaya tak kalau main mercun buatan sendiri boleh menyebabkan kter bertemu ke alam barzarkh. percaye x? kalo tak percaya sudah. ..

orait.tanpa membuang masa, korang layan jer gambar nie. kalo korang jenis tak boleh tengok darah atau bende yang mengerikan, tak payah la nak tengok....nanti tak pasal-pasal tak makan sebulan...layan........

inilah bentuk pelancar bunga api yang di main oleh mangsa...(dibuat dari batang besi paip.)


punca kemalangan berlaku setelah mangsa (warga indon) menyangka bunga api yang te;ah di nyalakan di dalam pelancar gagal berfungsi dan simangsa cuba memeriksa dengan melihat kedalam muncung pelancartersebut.

tiba2x.................BBOOOOOOOMMMMMMM...............!!!!!!!!!!!!!!!!!

mangsa meninggal dunia di tempat kejadian..sungguh mengerikan..

beginilah keadaan mayat si mangsa. otak pun entah kemana...

sebagai pengajaran dari short story kat atas nie, kter mestilah berhati-hati dalam melakukan semua perkara. jangan anggap semua bende tidak merbahaya. ..jgn main bunga api atau mercun time perayaan....

oklah....aku nak chekidot........bye...

No comments: