Monday, May 10, 2010

Dugaan lagi.....

Baru semlm aku buat entry pasal problem aku. Hari nie dah ade dugaan besar yang baru. Ya Allah, kenapa aku diuji begini?????????

Sedih betul.... Baru hari pertama aku praktikal kat sebuah consultant company, dah dapat dugaan besar. Daftar tadi pukul 10am. Tetiba tengah hari tadi, aku sedih bile tengok moto aku hilang kat depan office. Dahlah moto racing. Tak sampai seminggu lagi aku tukar semua accessory moto tue. Aku berabis rm500 utk tukar accessory. Tapi hari nie dah hilang. Termasuk helmet racing baru aku pun kene kebas. Sedih giler2x. Tapi mungkin ada hikmah disebalik kejadian tue. Terus terang aku cakap, bila benda tue terjadi tadi, hati aku tak risau pun. Just tenang. Aku pun tak tahu kenapa. Mungkin Allah beri kekuatan kepada ku. Benda hilang macam tue, macam dh jadi kebiasaan dalam keluarga ku. Sebelum nie pun family aku pun dh hilang banyak benda. Duit kat rumah tak payah cerita la. Dah beribu ribu jugak hilang. Emas pun bnyk hilang. Lepas kejadian tue, family aku mmg susah nak simpan duit and barang2x kemas kat rumah. Tapi bila benda macam tue tak simpan kat rumah, handpone plak yang hilang. Macam2x benda la. Tak tahu la nape terjadi kat family aku jer. Family lain ok jer. Nak cakap kami nie dengki kat orang, tak da la plak. Pelik2x...................

Sambung plak kes kehilangan moto aku tadi... Lepas moto tue hilang, aku memang blur. Aku try call abang aku tapi tak bleh sebab dia tengah mengajar. Aku call abang aku yang lain. Dia suruh report kat polis. Aku pun fikir, macam mana aku nak report kat polis nie. Dah la orang office tengah pegi lunch. Aku tunggu jugak kat depan office. Last2x, ade 3 orang budak perempuan office aku yg datang after lunch. Dieorang tanya, awak dh lunch tak..?? Aku pun dengan tanpa segan silu menjawab. Belum lagi. Aku ade masalah sikit nie. Dia pun tanya... Knapa?? Aku jawab, moto aku hilang... Ooooo.... Dia pun terkejut.. Ok2x, awak naik office dulu tau. Nanti kami try call member office lain. Try temankan awak g report polis. Aku pun jawab ok....

Tak lama lepas tue, engineer office aku pun sampai. Dia ajak aku report kes tue kat polis. Nasib baik la dieorang tue baik. Aku respect dengan budak2x office aku. Lepas habis report polis, dieorang temankan aku makan. Dieorang cakap, nanti kami minta permission kat bos utk balik awal k.... Aku pun on jer la.

Dalam pkl 4.45pm macam tue, brother office aku hantar aku balik. Dia cakap bos suruh hantar ko balik. Aku lega sangat2x. Dieorang nie memang baik2 jer la... Aku respect orang melayu macam nie. Bukan nye orang melayu yang tendang sama melayu. Tue bodoh............

Oklah... Cukup dulu entry pasal kehilangan moto aku. Summary nye, esok aku terpaksa turun keja naik kereta... Mesti jam.......... Hahaha.... Oklah, nak solat dulu yer.... Nanti aku update entry lagi k.. Checkidot...