Sunday, May 9, 2010

Problem............ Confuse

image from google.......


Sory la sbb dah lama tak update blog.. Bukan busy sangat pun, but I have a problem la..

Tak tahu la dengan kehidupan nie. Setiap hari memang ada problem. Tapi kalo diikutkan, kehidupan tue takkan dinamakan kehidupan kalo tak da problem.. Kan kan..??

Kat sini, aku just nak share something yang aku still tengah fikirkan.. Aku sekarang nie comfius. Kalo korang nak tahu, sebelum nie aku rapat ngan beberapa orang yang dah setahun lebih aku kenal. Aku comfius ngan hubungan aku ngan dieorng. Hubungan aku memang baik giler la ngan dieorang. But, bila kiter rapat and baik ngan orang, mesti ada orang lain yang cemburu kan?? Itu memang biasa dalam kehidupan. Tapi disebabkan benda tue, aku semakin lemah. Aku jadi blur and blank. Bila dah jadi macam tue, aku biasanya akan mengalah. Aku mengalah bukan sebab kalah but sebab nak jaga hati orang. Disebabkan benda tue la, aku berterus terang untuk mengundur diri. Tapi bila aku mengundur diri, dieorang still nakkan aku. Aku nie baik sangat ker?? Aku nie jahat tau. Suka ber foya foya. Aku sebenarnya tak layak wujud dalam kehidupan korang.

Bila dah jadi macam tue, aku semakin comfius. Aku nie boleh ker nak bersama dieorang? Bg aku, aku tak layak pun. Bila dieorang mendesak suruh aku bersama dieorang, aku pun on jer la. But, hati aku rasa aku memang tak boleh bersama dieorang. Kenapa????????????????

Hari tue, sebelum balik Sarawak, aku sempat lagi jumpa dieorang. Bagi aku, itu mungkin kali terakhir. Aku sudah pasrah and aku sudah kecewa. Tapi aku serba salah... Bila aku nak fly tue, hati aku sayu sngt2x. Tak tahu kenapa... Tetiba hati aku terdetik nak hantar msj yg bgtau aku sayang kan......................................... Bila hantar msj mcm tue, hati aku semakin kuat untuk bersama dieorang. Tapi sampai bila???????? Time tue, nak jer aku turun dari flight and ucap selamat tinggal. Aku rasa sampai tue jer aku boleh bersama...... Tapi, bila masa dah fly tue, aku pun fikir and fikir..... Aku fikir aku masih perlukan dieorang. Tapi hati aku nie cemburu jugak bila ada orang lain wujud bersama kami. Aku serba salah. Dulu, aku jugak la yg memperkenalkan orang tue kat dieorang. Sekarang, terus terang aku cakap, aku BENCI orang tue. Bagi aku, orang macam tue, mmg x layak wujud kat dunia nie. Kalo boleh rejam jer dia tue sampai mati. Bukan untuk kepentingan aku, but untuk kebaikan semua orang. Kalo korang nak tahu kenapa aku BENCI sngt kat orang tue sebab dia tue lah peruntuh masjid orang. Umpan orang dengan duit. Sanggup berhabis beribu ribu beli itu beli ini. Kan bagus duit beribu ribu ko sedekah dekat rumah anak2x yatim. Tak pun bagi kat masjid sana tue. Dahlah nak rampas anak orang, pas tue nak rampas bini orang plak tue. Kalo dah tak berbini, buat la macam tak berbini. Umur ko tue dah 40 lbih. Kubur kata mari, rumah kata pergi... Ko nie memang x sempurna akhlak betul la. Ko tue sembahyang jer 5 waktu. But, tak amal benda yang dah dibuat. Bagus ko mati esok hari jer..... Membazir rezeki Allah jer....

Sudah lah nak cerita pasal orang tue.. Buat aku sakit ati betul jer. Baik aku sambung balik story aku tadi....

Wei2x, bila aku sampai Sarawak hari tue, aku still lagi fikir pasal hubungan kterorang. Aku still comfius. Bila dah sehari aku kat Sarawak, aku tak dapat apa2x berita dr dieorang. Tapi, esok tue aku dapat msj.... Dalam mesej tue ada memberitahu aku supaya aku nie jgn tinggalkan dieorang. Dieorang still lagi nakkan aku... Aku terharu dapat mesej tue. Lepas hari tue, aku berazam nak bersama dengan dieorang jer..... Aku fikir dieorang still perlukan aku. But, bila 2 hari aku hantar msj kat dieorang, aku tak dapat apa2x balasan pun. Sedih2x..........................
Kalo aku msj sebelum nie, mmg dieorang akan reply wlpn just satu patah perkataan. But, kali nie nak bals pun tak....

Aku dah x tahu nak cakap apa... Mungkin ada hikmah disebalik tue. Aku fikir, mungkin aku perlu tinggalkan semua tue. 2 bulan kat Sarawak nie, mungkin boleh membuangkan memori terindah aku... Yang terindah just dalam kenangan... Mungkin lepas nie aku ada orang yg lebih special dr tue.................................. Entah la...hehe.....

Oklah... Cukup dulu story pasal problem aku. Kalo nak bg pandangan tue, just tinggalkan kat ruang komen k. Aku alu alukan komen korang. Nak tido dulu yer.. Esok nak keje la plak... Hehe..

Bye...........................

2 comments:

Nazz@Purple said...

masalah hati dan perasaan eh..sabar eh bro..ade hikmat tersembunyi tu..

bey87 said...

thanks 4 ur advice k..
Insyallah saya akan sabar dlm menempuhi segalanya...